Träning i Lundby
2010-09-18  19:48:16

Då gubben skulle på äventyr i Sthlm hela dagen idag så föreslog jag att vi skulle träna lydnad och spåra idag. Trogna träningsmänniskan Monkan hängde på direkt såklart! Mamma med sina colliesar följer också med.

Började med att ta ut min gammeltant Denya för att köra lite. Tränar inte så mycket med henne längre då hon inte tycker att det är särskilt roligt. Ungefär en gång i månaden är lagom för hennes del! :)

Den enda gången hon har någon slags fart och intensitet är när hon får bli skickad mellan hindrena uppe på klubben. Det älskar hon och gör det gärna av sig självt också. Slalompinnarna har vi aldrig tränat särskilt på och eftersom jag ville att hon skulle använda sin hjärna lite så shejpade jag in genom dom första pinnparet. Denya är ju inte dummare än att hon bara behövde några klick för att fatta det. Sen var det bara att peka med fingret in mellan paren. Duktig flicka! Fast det gick i slow motion såklart. hihihi

Gammalt foto på Denya och mig.



Sen fick det bli lite fotgående och några inkallningar under tiden som Monkan tipsade mamma och Harry om lite övningar. Eftersom Denya inte tycker att lydnad är särskilt skojigt så fick det räcka för hennes del. Bytte hund och fortsatte med Sally.

Måste säga att hon är så himla duktig min lilla skrutta! Vi har inte ett perfekt fotgående då hon går lite långt ifrån mig, men vi köper det för hon måste gå så för att kunna se mig. (jag är ju inte särskilt liten i omfånget tyvärr). Vi blev kommenderade och det gick riktigt bra! Jag blev så GLAD!

Har tränat på högersvängar lite dom senaste dagarna och med lite pepp precis i svängen så hängde hon på jättefint idag!

Såklart fungerade inte läggande under gång uppe på klubben. :( Men vi får jobba vidare på det!

Hmm.....gjorde vi något mer? Minns inte! hahaha....

Man kunde nästan tro att det var schäferläger dock. Fyra schäfrar! Kim och Jade blev kommenderade av Monkan och jag förde protokollet - dvs 20 p på alla moment och 1:a pris! ;) Kim och Hanna hade även med sig Tino och Nisca. Duktiga vovvar!

Sally och jag ska komma ifatt dom! Så ska vi visa var skåpet ska stå! hihihi

Hemläxa blev att fortsätta med läggande under gång + att träna ingångar utan att jag själv rättar in mig.


Ska köpa mig en liten kompaktkamera som jag kan ha när vi tränar, orkar inte släpa med mig min stora till sånt. Så förhoppningsvis blir det mer bilder från träningarna här sen.


Tänk att min lilla skrutta fyller 2 år nästa vecka! Helt otroligt!


Här är Sally med sin pappa Buddah. Hon var väl cirka 9 veckor gammal här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0