Tävlingslydnad
2011-05-20  10:46:20

Igår åkte vi till Katrineholm för lite tävlingslydnad. Jag hade med mig småflickorna (Stacy och Sally) då instruktören för kursen är deras uppfödare. Kursen går jag med Stacy som faktiskt kunde koncentrera sig rätt bra tycker jag, vi har ju ändå bara gått två tillfällen på en urdålig valpkurs innan. Min duktiga lilla tossig knasboll!

Vi började med grunder inför platsliggningen, dvs vi fick börja med ligg för det kan inte Stacy. Eller alltså, hon vet att man kan få klick/belöning för det men kan inte kommandot. Men efter ett par gånger så kunde hon faktiskt även det! :D

Tandvisning stod sedan på tur och alla vet att Stacy kan vara en liten tönt ibland och hon tyckte att det var ett väldigt onödigt inslag i kursen. Det är en sak att visa tänderna på utställning....men på kurs? Njaaaaa.....Men det gick sedan!

Linförighet - jaaa, jag tyckte det gick bra! :D Det är ju såklart lååååååååångt kvar till ett perfekt fotgående men hon kan hålla kontakt ganska länge. Rom byggdes inte på en dag! ;)

hmm....gjorde vi något mer? Tror inte det! Men trevligt hade vi! :D

En annan sak jag blev väldigt glad över var att Stacy faktiskt kampade med mig!!! Jag har slitit mitt hår för att få till det, hemma funkar det, men inte någon annanstans. Men nu på kursen så gjorde hon faktiskt det en stund!!! :D Men en wubba (som för övrigt är Sallys favoritbelöning)



Efter kursen tog jag ut Sally så hon fick hälsa på sin älskade kennelmamma. Hon verkligen ÄLSKAR henne. Hon ler och visar tänderna, fjäskar och har sig. Hon ler inte mot NÅÅÅGON annan, enbart för kennelmamman. :D Säger sen Linda (kennelmamma) "barnabarnabarna" i gullig stämma....jaaa herregud......det måste nog ses! hahahahaha Hon blir totalt galen!

Sally fick också tillfälle att träffa sitt halvsyskon Stoya och sin mamma Myran. Sally älskar sin mamma! Det är himla kul att se! Sally blir så liiiiten så liiiten...."MAMMA!!!!!" Visserligen har dom ju lekt och umgåtts med varandra under hela Sallys uppväxt men nu var det väldigt längesedan dom sågs. Syrran Stoya var även hon en söt liten pryl i Sallys ögon. och vet ni!? - i bilen satt även favvisrottisen Smilla.......hihiihi

Försökte mig sen på ett lydnadspass med Sally.......medan Linda körde med mamma Myran.....eeeh behöver jag säga något mer? Det var ingen idé för min del kan jag säga. Herregud, man brukar ju LEKA med mamma Myran - inte träna lydnad!

Älskade Linda - jag är så glad över att ha dig i mitt liv! PÖSS!



Sally 2½ mån träffar mamma Myran


Sally 8 mån träffar mamma Myran





Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej!



Hoppas du såg mitt mail om bilden du frågade om :)



Vilka fina staffar!

2011-08-10 @ 21:00:01
URL: http://smalltowndogdiary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0