Softisar
2010-09-21  21:59:14

Vi har varit riktiga, riktiga softisar idag! Tack och lov verkar min feber har flugit sin kos så imorgon blir det att jobba igen! Skönt att se något annat än mina egna väggar. :)

Husse ringde på em och ville bli hämtad inne i stan så jag kastade in flickorna och då burarna ännu inte återfått sin plats i bakluckan så fick dom sitta fram.

 

Denya sitter alltid med näsan  i vädret när hon får åka fram. Sally har nosen oftast tryckt mot luftinsläppet - då "Känner man ju bättre var man är liksom!" hihihi Man får inte vara dum inte!

Husse och flickorna tog en liten promenad medan jag väntade på att mäklaren skulle komma. Visning av huset stod på kvällsschemat. Det är en himla tur att man slipper vara hemma när det är visning tycker jag!

Är du intresserad av att köpa hus i Kolsva? Kolla här!
http://www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx?objektid=498272

Vi har i tankarna att dra oss mot Västeråshållet, men vi får väl se om vi får huset sålt nån gång.

Medan det var visning höll vi till hemma hos colliesarna. Mysigt!

Efter detta "späckade schema" (hehe) tog jag Sally på promenad. Hon fick gå lös i stort sett hela promenaden. Vi hittade även vår käre "Postmästaren" som inte är riktigt riktig, en tyvärr skötte sig Sally alldeles för bra med att gå lös att han inte sa något. Han har annars väldigt mycket att säga om hundlivet i vår by. Attans - jag som kände mig så upplagd för en diskussion! ;)

Nåväl, vi fortsatte vår promenad och vi lekte leken "Titta vad jag hittade!". En lek som Sally ÄLSKAR. Jag springer före och "hittar" godisbitar i buskar och snår. Jättekul!

Sen blev det lite lydnadsträning. Tränade ingångar utan att jag själv rättar in mig och poletten har inte riiiktigt ramlat ned. Har jag henne framför mig och säger "fot" så svänger hon in men sitter VÄLDIGT snett och det vill jag ha bort. Jag har ju gjort så att jag själv visat med benet att hon ska flytta in. Men nu är det slut med det! (svårt att förklara det hela - men använd fantasin!) ;)

Några inkallningar blev det också, hon satt stabilt, farten var bra. Ingången sitter inte helt, men jag hjälper henne fortfarande in där. Men det ska också bort, men jag satsar på att träna ingångarna i ett annat sammanhang.

Jag upptäckte att i vänstersvängarna i fotgåendet så sätter hon sig gärna helt när jag vänder typ 90° åt vänster vilket gör att hon slackar efter. Får skippa dessa tvära svängar och ta lite vidare svängar för att undvika att hon sätter sig.

Vi har ju att jobba på i alla fall!!! hihihi

Men hon är såååååå duktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0