Rallylydnad
2011-05-13  21:21:01

Hej hopp......pille*** (använd er fantasi...hehehe)


Nåväl, idag gick första tillfället på kursen i rallylydnad av stapeln. Mitt liv går lite upp och ned för tillfället och idag var ingen bra dag. Hade jag kunnat hade jag hoppat över kursen idag - men va fan - har man betalat så måste man ju få ut något av det!


Jag var således inte direkt på topp och det märktes såklart på Sally. En aning stresspåslag och beteende som att klia sig och rulla sig på rygg i gräset. Men men, förhoppningsvis är det bättre nästa gång!


Vi började med lite teori inomhus. Jag hade inte tänkt säga att jag själv är utbildad rallylydnadsinstruktör men så frågade instruktören om jag hade någon erfarenhet av rallylydnad och då kände jag att det var lika bra att säga det, men tillade att jag inte tränat det något särskilt med mina hundar - så hon inte skulle tro att vi kunde allt. hihi


Innan vi åkte hemifrån letade jag som en galning efter min lilla kompaktkamera för att kunna ta lite bilder under kursen - men tror ni att jag hittade den?! Man ska helt enkelt inte ha så liten kamera - den kommer ju bort! Nä, tacka vet jag en stor systemkamera!! hehe Vi får se om jag hittat kameran till nästa gång!


Vi körde inget megasvårt, bara lite grundläggande övningar. Följsamhet, genom att ha hunden framför och sedan backa omkring. Handtarget. Kommandoord/ljud för att följa (jag valde såklart kommandot "fot" då jag använt det sedan tidigare), betingning först med ordet "fot" och godis och sedan utöka med steg.


Hmm... jag det var väl typ det tror jag. Mitt minne är inte så bra tyvärr! hihihi Nästa gång ska vi börja med skyltarna.


Min mål är att under veckan träna på ett bättre fotgående med mer intensitet. Mycket följa övningar med bra position.

Min plan är att tävla till hösten, men vi får väl se!


Min röda lilla fara "Stacy" låg hemma och pep vid ytterdörren medan Sally och jag var borta. Knasigt att vara hemma med husse bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0