På landet
2011-01-15  17:43:00

Idag blev det en liten tur ut på landet. Det är så himla skönt att skrota runt där ute. Hundarna kan springa som dom vill och man behöver inte ha så mycket koll runt omkring för det finns inga människor där i urskogen (mer än gårdsfolket förstås). Skinkost på tub är ett måste i skogen - det har vi ALLTID med oss. Kladdar inte, är lätt att få fram fort och det blir extra fart i inkallningarna! Vi använder ju aldrig tuben någon annanstans utan jag vill ha något som är JÄTTEGOTT när vi är allihopa i skogen.
Vi åkte i sällskap av pappa, mamma och deras två collisar. Tant Denya fick dock stanna hemma då hon löper, vilket hon blev väldigt förnärmad över! "VA?! får jag inte följa med! Djurplågeri!".....Fast jag tror nog att hon, husse + chipsen hade en trevlig stund i hemmet.... blink
Hundarna skötte sig exemplariskt måste jag säga. Stacy ÄLSKAR skinkost och lyssnar bra på inkallning och är inte långt bort - för TÄNK om hon skulle missa utdelningen? 'ahh' Tycker hon är duktig som kommer på inkallning fastän det är andra hundar runt omkring. Hon är ju faktiskt bara 15 v.
Sally är jag inte så förvånad över att hon sköter sig bra - hon är en duktig tjej! love Fast ibland kan man undra......Hon ska precis börja löpa och är inte riktigt sig lik. Man måste boffa och skälla en massa på tomten (fast det inte finns något där) eller på nån soptunna eller på nån med matkassar eller väskor i händerna ute på promenad. Brukar hon inte göra. Att ett löp kan ställa till det sådant! Men men vi lever på hoppet att löpet inte pågår hur länge som helst! ja
Efter en liten middagslur tog jag Sally-skruttan på promenad. Hon fick för sig att boffa på nånting som inte fanns och satte igång billarmet på en parkerad bil precis bredvid. Jag höll på att garva på mig. Sally såg väldigt fundersam ut. hihi "Vad är det som är så himla kul?".....hahahahaha
En underbar dag har det varit!!

Kommentarer
Postat av: Kia | Hundliv och Bloggdesign

Åh vilken härlig blogg! Kalasfina bilder. :D

2011-01-27 @ 14:19:45
URL: http://kiapalmang.com
Postat av: *Mette*

Hej! Tack för din kommentar hos mig, så glad jag blir! Vilka goa hundar du har :-)

2011-05-16 @ 13:13:42
URL: http://mettesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0