Hundarenan
2011-01-08  18:24:36

Idag tog vi vårt pick och pack och drog till Hundarenan i Kungsör. Himla bra med inomhushall!!! Men det var mycket mindre än jag trodde att det skulle vara - men bättre litet än inget alls! ja Det snålades inte på värmen heller - gick att vara där inne utan jacka och skor. Kommer definitivt boka hallen fler gånger för det var väldigt välbehövligt kan jag säga!
Sally blev överlycklig över att träffa sin älskade Nässla igen - det var faktiskt jättelänge sen.kära

Jag tog med buren så Stacy fick sitta där medan jag tränar med SallanBrallan. Jag började med hoppet men det var en något okoncentrerad och förvildad Sally som tog hindret både framlänges, baklänges och kors och tvärs.....eller nåt. hurrahurrahurra Vaddå sitta fot innan hindret? Man ska ju HOOOOOOPPAAAAAA!!!!!!! Yihooooo! Men till slut så gick det bra. Fokuserad. Tränade mest på att få höjd och längd i hoppet och jag tyckte det funkade bra.
En del fotgående blev det, men inte så himla mycket. Men hon kunde faktiskt koncentrera sig bitvis och hon hade driv (vilket iofs gjorde att hon gick för långt fram - men det struntade vi i). Jag var bara glad över drivet fast det var ett helt nytt ställe. ja
Några ställande under gång blev det och det går sakta men säkert framåt. Jag kunde utöka med något steg innan jag belönade.
Nässla är en VÄLDIGT svår störning och Sally som aldrig springer fram till någon annan hund när vi tränar tyckte att idag fick man faktiskt det! Nässla var ju inte sen att hänga på förstås. hahahahaha hihi Men dom gånger vi träffas så är det ju alltid lek som gäller.
Bytte plats på flickorna sen och tog ut lilla Stacy. Himla skoj grej vi hade hittat på tyckte hon! Där kan vi snacka fokuserad och träningsglad! Jag hade bestämt innan att vi skulle inte träna på så många saker utan mer lek och kontakt och så blev det. Klick för ögonkontakt och bra position vid sidan. Vi har bara tränat EN gång på "ligg" hemma tidigare så vi körde den en sväng. Så duktig liten skrutta! tycka om Oooh, såklart! Vi tränade på "stå" också. Jag har tidigare inte lyckats hitta nån leksak som Stacy tycker om men innan vi åkte så hittade jag ett gammalt sånt här korvsnöre där det nu bara fanns en liten korv kvar. Men denna tyckte Stacy om! Den var t o m så häftig att man var tvungen att morra lite när man hade den. ÄNTLIGEN har vi hittat nåt! rock
Det var väl i stort sett alla vi hann med på den timmen. Det var en välbehövlig timme helt klart!! Tyvärr tog jag inga bilder (fastän jag hade kameran med mig). Men nästa gång så!
Bjuder på en galen snöbild istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0