Wiiiihiiii!
2010-09-17  11:16:22

Eller nåt! hahaha.. :D

Skakar av bloggen liten, dammar i hörnen och möblerar om.

Jag MÅSTE verkligen skriva träningsdagbok och varför inte göra det i bloggen? Blir så mycket roligare då! Kanske NÅN läser här i alla fall. ;)

Sally tränar jag i smygande fart inför en ev start i Lk1 till våren. Visst har vi en bit kvar men vi börjar så smått på alla momenten och jobbar oss fram för kvalitet.

Det har varit löp och nu skendräktighet så Sally har väl inte varit på tiptop för träning men vi kör lite ändå.

Just nu tränar vi på ligg kvar med allehanda störningar i olika miljöer som träning inför platsliggning.

Läggande under gång tränar vi på just för tillfället och det går sakt med säkert framåt! Jag började som så att ha henne framför mig och i rörelse och har nu vänt på det. Hon har inte riktigt dom snabba läggandena men vi försöker och jag tror att det kommer när hon är mer säker på vad hon ska göra.

Fotgåendet tragglar vi också med, just nu koncentrerar vi oss på starter (som just nu funkar väldigt bra måste jag säga - intensitet!) och högersvängar. Måste påminna mig om att fråga vår kära Monkan som drog ihop träningsgruppen om bra tips för högersvängar. Vänstersvängarna sitter rätt bra tycker jag. Det enda är väl att hon gärna sätter sig i själva svängen i tron om att hon ska sitta fot. Men jag ser hellre det än att hon missar att jag svänger! Hon är ju i alla fall uppmärksam menar jag.

Inkallningen funkar ibland och ibland inte. Eller inkallningen är väl inga problem men har vi tränat mycket starter så glömmer hon att lyssna på mitt stanna och tror att hon ska starta när jag utgår. Får backa lite där och köra sitt kvar med belöning bakåt. Ingången är inte perfekt, jag hjälper henne, men den kommer!

Ställande under gång
kör vi bakvänt. Dvs jag ropar på henne och ropar STÅ med handtecken för att få in kommadot ordentligt och att det betyder "stanna genast". Jag vill inte vänta på det ännu då vi koncentrerar oss på läggandet åt rätt håll för tillfället.

Hopp över hinder tränar vi på alla möjliga tänkbara hinder vi hittar ute på promenaderna och det är bara själva ingången som ska sitta där.


Hmm....ja det är väl det vi tränar på för tillfället. Typ! :D

Försökte komma med i någon kurs i tävlingslydnad på bruks - men tyvärr för få anmälningar så kursen skjuts upp till våren. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0