Träning Lundby + Bruket
2010-09-29  22:22:47

Jag missade att skriva om träningen igår kväll men gör ett litet referat nu istället. :D
Monkan ringde och frågade om vi inte ville träna uppe på klubben - och visst ville vi det!

Vi tränade på läggande från rörelse och Sally fick till några riktigt bra tycker jag! (Hmm....nu sviker mitt minne för jag minns inte vad vi gjorde mer....haha).... JO! Vi blev kommenderade i linförighet och här ser ni resultatet! Vi brukar inte köra så långt program men det var kul att se att hon faktiskt håller. Svängarna tränar vi på såklart - dock fick jag för mig att titta på henne när vi startade och även under själva fotgåendet vilket gör att hon släpar efter. Ska tänka på det!!!!



Men jag tycker att hon är duktig min lilla skrutta! :D



IDAG den 29 sept fyller SALLY 2 år!!!!
HIPP HIPP HURRA!!!!!!


Jag tycker tiden har gått så fort!


Lilla Sally tillsammans med tant Denya och pappa Buddah.

 

 

Vi hade träning nere vid Bruket idag. Det är en stooor gräsyta i stort sett mitt i byn. Jättebra med alla störningar som cyklar, bilar, hundar, barn, mopeder etc etc.

Jag tyckte Sally var lite okoncentrerad idag emellanåt men vi tränade ju iofs igår också. Ligg hade hon inte hört talas om. Snabbt ner och snabbt upp. Efter lite analys så kom jag på att jag ju tränat läggande under gång och har då klickat när hon lagt sig och kastat godiset ovanför huvudet på henne - vilket gör att hon snabbt lägger sig och sätter sig upp för att godisen snart kommer där. Ja, vad är det nu Monkan brukar säga - DUM TRÄNARE! Men vi fortsätter träna på det hela!

Började ordentligt med apporten idag och fick superbra tips! En övning var att ha Sally sittandes och sträcka fram apporten. Hon försökte ju förstås kasta sig över den men då tog jag undan den. Klick för stillasittande med apporten framför nosen. Hon var duktig!

Andra övningen gällande apporten var att gå baklänges och hålla apporten framför mig och låta Sally ta apporten - klick! Ska utöka tiden hon håller i den.

Tredje övningen var att hålla henne och kasta iväg apporten. Så fort hon tar den och vänder upp mot mig - klick och belöning. (bra att skriva ner övningarna här så slipper jag glömma bort dom! haha)

 

Vi blev kommenderade i linförighet idag också med Sally var en aning okoncentrerad först och hade glömt att man sätter sig vid halt. Hmm.....Nåväl det gick hyfsat i alla fall. Högersvängarna kändes bra och i vänstersvängarna satte hon sig inte helt som hon ibland kan göra. Jag försökte verkligen tänka på att inte titta på henne utan lita på att hon hänger med istället. Lite sån småövningar där Monkan klickade för bra position.

Läggande under gång lade vi ner idag - tar det en annan dag!

Ställande körde vi först bakvänt och sedan vid fotposition. Här hade jag problemet att jag efter att jag sagt "stå" tvekade och gick ett steg åt sidan. ??? Hm - hjärnsläpp tror jag det kallas! hahahaha

 

Nåväl - tycker som sagt att min skrutta är duktig! Vi tränade idag i cirka 45 min och hon höll hela vägen!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0