Helgens aktiviteter
2010-09-27  21:41:53

I fredags tog vi pick och pack och drog till svärmor i Sthlm. Vi skulle på utställning på lördagsmorgonen och det var himla skönt att slippa gå upp i ottan och sitta och åka flera timmar.

Det blev en trevlig afton med svärfar och hans barnbarn samt deras inneboende. Hundarna älskar verkligen att vara där! Dock tror jag inte att deras katt var lika glad som gömde sig under soffan hela kvällen. hihi

På lördagsmorgonen drog vi iväg på utställning i Nynäshamn. Det var min fodertik Leijas utställningsdebut. Jag tyckte hon var så himla duktig! Resultatet blev kv 1, vilket räcker för mig! Det som drog ner var att domaren inte tyckte att han kunde se Leijas rörelser ordentligt då hon tyckte det var roligare att hoppa och skutta i ringen. Hon stod som en docka på bordet dock! Men det hela är ju en vanesak och det blir ju bättre vartefter!

Kritiken: "Trevlig hund. Trevligt huvud. Bra över- och underlinje. Bra vinklar fram. Något rak armbåge. Något vid i fronten. Ojämna rörelser".

Resultat: Kv 1.


 

Det var underbart väder med sol! Angelica och Leija skötte sig jättefint i ringen - fastän det var deras första utställning. Heja heja! :D

 

Här är kennelns tre flickor. Leija 5 mån (fodertik), Sally 2 år och Denya 7½ år.




Lilla Leija



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0