OMG...
2011-05-14  15:40:57

....som vi brukar säga....(för er som inte fattar OMG= Oh my god!) ;) Vi åkte ut på landet idag för en runda i skogen. Men alltså....den hund som i stort sett ALLTID varit exemplarisk på inkallningar och sällan hittat på något i skogen - är den som är VÄRST just nu....grrrr....Ja, det är Sally jag pratar om. I en ålder av 2½ år tycker hon det är helt okej att ignorera mina inkallningar! Inte alltid förstås men ett par gånger under skogsrundan tyckte hon att det var helt okej! Lite knasigt blir det ju när jag vrålar till, då vänder hon. Men allvarligt liksom? Måste man göra sånt när man inte har gjort det sedan man var valp?.....OMG....som sagt! grrrr...... Denya som gärna tar upp spår om hon får (om jag inte hinner säga NEJ, vilket jag misslyckas med kanske 2-3 ggr om året) har inte gjort en ansats till att ta något spår på VÄLDIGT länge. Man blir lite förvånad när det blir ombytta roller liksom! Knasigt! ...

Bonden hade släppt ut lite kor i hagen och jag gick dit med mina i koppel då Stacy aldrig sett en ko....men jisses......Jag tror inte hon visste vad hon skulle göra! Svansen gick som en propeller hela tiden, stöddragg och skällandes (typ varningsskall). Snäll ko att bara stå kvar och titta på oss så inte Stacy lyckades med sitt påhitt att försöka skrämma iväg "det stora otäcka med hemska ögon". Eftersom vi inte umgås med kossor särskilt frekvent så brukar jag koppla mina när vi är på gården, så slipper vi duster och strider, gapande och skrikande för att nån tänker jaga en ko. Koppel på så blir vi alla glada och ingen försöker jaga en ko. :D Orka liksom.... Ibland får man välja sina duster! Nästa gång ska jag ta ut Stacy ensam så hon får gå fram och hälsa på kossan utan att ha något stöd av dom andra.

Nu sover hundarna gott! Zzzzz Zzzzzzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0