Lazy Stacy
2010-11-30  16:40:52

Den 22 november flyttade så äntligen lilla Stacy in.
Mina stora flickor tog det hela med ro - dom är ju vana vid valpar så det är inget särskilt konstigt. Denya kollar alltid hurdan valpen är genom att trycka till den med tassen över nacken. Om valpen blir arg så uppfostrar hon hårdare, om valpen skriker eller bara sitter lägger sig så uppfostrar hon mjukare. Hon är duktig min gamla tant! :) Sally har inte samma pondus som Denya har men hon växer mer och mer in i rollen som storasyster. Nu säger hon faktiskt ifrån! Sally är ju annars en väldigt snäll tjej och säger inte ifrån i onödan. Tack och lov så lyssnar Stacy på henne.
Stacy har fallit in fint i vår gemensamma flock bestående av mina stora flickor och mammas colliesar. Mammas Irma som bara är unghund tyckte väl att hon var lite så där först men nu är dom bästisar! Mammas Harry är som en farbror och bryr sig inte särskilt. Duktiga Harry!
Dom första dagarna funderade jag på om hon verkligen skulle vara så där lugn jämt? Av Husse fick hon namnet Lazy Stacy. Fast jag tror att vi kan ta bort det prefixet nu...hahahahahahaha Det är en rätt så mjuk tjej med lagom fart,  föremålsintresse och samarbetsvilja. Hon verkar dock ha en tydlig av-knapp - precis som jag vill ha det! Hon gillar redan att samarbeta och hitta på saker. :D
Det enda jag ska reklamera till uppfödaren är att hon bajsar inne! Kissar gör vid däremot ute så duktigt. Men jag förstår henne - det är ju kallt ute!
Vi har inte gjort så mycket saker utan mest bara varit med varandra. Hon har fått hänga med till olika ställen och tar det hela med ro. Det är inte särskilt konstigt att komma till nya ställen. Hon travar självsäkert in hos folk och ser sig omkring och somnar sedan efter en stund.
Hon är en väldigt duktig tjej också! Idag när vi gick lösa för att hämta posten så gick hon själv vid min vänstra sida med ögonkontakt!!! Vi har inte tränat något på det. Så himla duktig liten tjejja!!!
Ett försök till att få alla tjejerna på samma bild - gick så där! HAHAHA

Kommentarer
Postat av: Tina Sandberg

de är så otroligt fina bilder!!!! och gud vilka vackra hundar du har de är helt otroligt!!

2011-02-06 @ 17:39:53
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Neeeej vilka söta!!!! Åh :D



Kika gärna in i min musikblogg med den allra nyaste låtarna och fetaste remixerna, och såklart massa massa annat! :)

2011-02-06 @ 18:11:54
URL: http://nattstad.se/cecilies
Postat av: JJENK

Sista chansen att vara med i min tävling om boken Pretty Little Liars! Missa inte :-) http://jjenk.blogg.se/2011/february/tavling-vinn-forsta-boken-fran-pretty-littl.html#comment

2011-02-06 @ 18:18:29
URL: http://jjenk.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://liinaaslund.blogg.se/ kommentera! :)

2011-02-06 @ 18:31:13
Postat av: ① ♛` ❤ » $aara $aariioniitaa ღ Җ Noя∂aғяίkaη Җ ღ Mar✩cko ❤ϟ ♫ ♥ ☺ ♫✩★✔✖♞☢▲♛ϟ☀❥①▄

fina bilder :)

2011-02-06 @ 18:32:30
URL: http://sarasaariioniitaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0