Livet rullar på..
2010-12-19  22:13:31

Händer väl inte så mycket här - förutom vardagslivet med jobb och någorlunda försök till hundträning. Kan ju inte påstå att vädret som varit/är är särskilt inspirerande. Önskar att jag bodde närmare Katrineholm ibland så jag kunde träna med min älskade Linda, men nu är ju så inte fallet. nej Men förhoppningsvis åker vi dit på julfika och hundträning den 27:e december! Yihooooo!!!

Kungsörs BK har ju en enorm ny inomhusbana så jag funderar på om man kanske skulle nyttja den då och då dom närmaste månaderna. Dra ihop ett gäng och åka dit och träna. Vore roligt! Nån som är på? 'flirt'
Idag kastade i alla fall jag och Stacys oss ner till Bruket efter att ha smygläst på facebook att det var där schäferligan höll till. Jag tränade lite inkallning, baklängesfot och fot med ögonkontakt. Hon är så himla duktig men lilla tjejja! tycka om Visst - valpar brukar "glömma" bort allt detta som lärt sig när dom börjar bli typ 4 mån (upplever jag i alla fall) men NÅNSTANS finns ju grunden som dom lärt sig kvar. All träning sker med positiv förstärkning och gärna med klicker! Klicker "is da' shit" säger Stacy! Nu kan jag inte påstå att hon kan ovanstående fotgående men jag belönar för position med spontan ögonkontakt. Herregud, hon är ju bara 12 veckor gammal! hihihi
Utställningsträningen kör jag med klicker, vilket jag inte gjort på dom andra. Kul att göra något annorlunda och se skillnaden.
En liten film där jag klickar för att hon är stilla.
och en liten film när vi tränar lite inkallning och kontakt när hon var 10½ vecka.

Kommentarer
Postat av: Monika

Schäferligan is da shit

2010-12-19 @ 23:38:49
URL: http://neema.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0