Pass i trädgården
2010-06-11  22:14:59

Sally och jag trotsade myggen och gjorde ett pass ute i trädgården. Vi har så s*tans mycket mygg på baksidan!!! BURR!

Faktiskt tänkte jag ut INNAN vi började vad vi skulle göra och vad jag skulle belöna. Ett stort framsteg för mig! hahaha

Punkt 1: Stå från rörelse.
Här var jag inte så hård på att hon ska stanna exakt på sekunden som jag säger stå - hon vet ju inte riktigt ännu vad vi håller på med. Men utebliven belöning om hon fortsatte traska mot mig. Men hon lyckades med ett par KANONFINNA snabba ställanden!!!!! Såna där BA-BAM, klockrent. Så vid nästa träningstillfälle med detta kommer det inte belönas för något annat än sådana.

Punkt 2: Rörelse vid kommando "fot" från fotposition

Vid utgångsposition kommando "fot", och sedan för jag mitt ena ben framåt. Belöning med godis om hon uppfattar min rörelse. Jag hade inte klickern idag men jag ska använda den nästa gång. Tror hon fattar bättre då. När det blev fel och hon inte hängde med och jag backade tillbaka försökte hon med att flytta sig sittande bakåt - väldigt gulligt - men inte riktigt rätt. hahahaha

Men det var dagens lilla träningspass!

Denya fick sig en aktiveringsleksak medan Sally och jag var ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0