Rapport LCHF

Vet inte vad jag ska säga faktiskt. Det tar lite tid att ställa om sig - det är en sak som är säker plus att jag är lite lätt illamående av allt fett man ska äta. Min kropp har levt på lightprodukter i alla fall hela sin vuxen ålder. Snacka om chock! Jag har alltid varit dålig på att äta och hamnar gärna i en ond spiral där jag knappt äter något alls och hoppar över måltider. Inte bra, inte bra!

Men det är tur att Valio har så bra sortiment med laktosfria mejerivaror - annars hade vi inte överlevt, min kropp och jag! :) Lite vanliga mejerivaror går bra men inte varje dag och inte allt för mycket - då känner jag först ett lätt illamående strax efter att jag ätit och sedan har jag inte många minuters spelrum att hitta en toalett.....Fy fan säger jag bara - det är hemskt!
HEJA VALIO!!!

Men det känns väldigt fel i min hjärna. Jag får lite lätt ångest över allt fett man ska stoppa i sig. Hela mitt väsen skriker "NEEEEJ, inte fett - du blir TJOCK!"..Men vem vet - det kanske därför jag ÄR så pass stor som jag är, att jag kanske ätit för lite av "riktiga" matvaror istället för light? Jag ger det hela en chans i alla fall. Sen är det ju bevisat att kvinnor med PCOS har lättare att utveckla diabetes och det rekommenderas lågkolhydratskost för att minska insulinpåslaget.

KEEP ON GOING!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0