LCHF

Japp - smygstart nu under helgen men fr o m måndag är det LCHF som gäller för hela slanten! :D Vi får väl se hur det går, men jag har googlat (jag gillar att googla förresten...) så verkar det inte så svårt! Jag ger det ett försök, det tråkiga är ju att karln inte tänker hänga på......Visst, han är inte överviktig men skulle må bra av att äta lite nyttigare. Men men, det är hans val!

Jag är ju lite kinkig med maten och äter varken kött, fisk eller fågel. Jag kan äta köttfärs och korv däremot. Älskar grönt och bönor! Men det ska väl gå bra ändå! :D När man har PCOS (som ni kan läsa om i tidigare inlägg i bloggen) så mår man bäst och får effektivast viktminskning genom att äta t ex GI. Detta för att insulinet inte riktigt fungerar som det ska i våra kroppar. Man kan säga att vi ska äta som diabetiker helt enkelt. Men nu drar jag strået vassare. Jag är en "kolhydrat-junkie" och skulle kunna leva på bara pasta om det var så. Detta är också vanligt förekommande när man har PCOS. Blir nästan som ett beroende.

Så nu kör vi! :D

Har precis avnjutit (nåväl, det gick att äta i alla fall) ett mellanmål bestående av hallon och laktosfri grädde (1 dl grädde + 1 dl hallon). Orkade inte äta upp allt och slängde in det i frysen till ett senare tillfälle. Funderar på om jag ska köpa några lagom stora plastbyttor och frysa in hallon+grädde i lagom portioner och ha som mellanmål på jobbet. Vore ju perfekt! :D

Vi är bortbjudna på middag ikväll och det bjuds på tacos. BRA! För det är ju bara att välja bort brödet! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0