Gör upp med det förflutna...

Ja det är mycket viktigt!! Som jag skrivit förut hade jag ett trassligt ex-ex förhållande där jag förlorade en stor del av mig själv. Kände mig mindre värd, hade ångest, mådde dåligt, depression - utan att förstå varför...

Eller jag förstod......men vågade inte ta steget. Nu tänker jag berätta något som inte många vet.....Jag har SKÄMTS för den tiden...ja, SKÄMTS. Hur kunde jag låta mig själv bara försvinna?

Men efter att ha läst ett inlägg i min svägerskas blogg http://lovingandliving-lady-g.blogspot.com/ kom jag fram till att det får vara slut på att skämmas över saker som hänt!

Man kan faktiskt säga att jag till blev sexuellt utnyttjad - varför måste jag skämmas för det? Det var ju inte jag själv som satte på mig själv - eller? Det är slut på skammen nu.

Fattade du inte att jag inte ville? Om någon ligger som en kall fisk eller stretar emot - är du så jävla trög att du inte fattar? Det var ett evigt tjatande om sex, sex, sex....och ja, jag ställde upp för att få slut på tjatet. Jag låg där många gånger och försökte tänkte på annat......bara låg där....och försökte att inte kräkas. Eller så fejkade jag järnet, fejkade att jag tyckte att det var skönt. Jag gick med på saker som jag egentligen inte ville....Det är väl där skammen ligger. Skammen över att jag struntade i mig själv!



Men jag var 20 år.......Jag fattade inte bättre.....

Tack vare Jennie som satte mig ner och frågade vad i h-vete jag höll på med......hade jag inte tagit modet till mig att flytta. Tack Jennie!

Så nu vet ni - och jag har ett kilo lättare på axlarna att bära!

Kommentarer
Postat av: lady_G

KRAM!!!

2011-10-07 @ 21:44:40
URL: http://lovingandliving-lady-g.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0