Förändra?

Att förändra sitt liv genom att frångå invant mönster är läskigt. Hela kroppen signalerar fara inför det okända. Även om man tycker att det ska bli spännande - är det ändå ett oskrivet blad man vänder på...

Att låta tankarna finnas där, bara finnas, inte värdera dom....är svårt! Att försöka tvinga bort sina negativa tankar är ingen idé - slagsmål utbryter direkt! Att istället bara låta tankarna vara där - som ett bakgrundsus och samtidigt plantera frön till andra mer "riktiga" tankar är ett mer vinnande koncept.

Jag själv har som sagt lätt att tänka "tänk om....." och blir irriterad och frustrerad över att jag gör det. Blir jag hjälpt av att bli irriterad och frustrerad på mig själv? Antagligen INTE! Att istället bara låta tankarna vara där, inte hindra dom, utan bara erkänna dom.......Ja det är svårt att lära om - men det går!!!!!

Ju mer man håller på och ju mer man bara låter bakgrundssuset vara där (istället för att motarbeta) och istället plantera mer positiva tankar - ju lättare bli världen!

Prova får ni se! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0