Älskad

Att vara omtyckt och älskad är något som varje människa önskar. Men ibland går det till överdrift. Jag tidigare i mitt liv bara accepterat en massa saker, inte stått upp för mig själv, inte ärligt talat om vad jag tyckt, inte talat om att något är galet eller fel. Jag ville inte stöta mig med personen, ville vara omtyckt. Istället för att ta en konflikt gick jag undan och rullade med ögonen.."orka"..........
Idag anser jag mig var bättre på detta. Jag är inte fullärd, absolut inte, men jag kan säga ifrån och stå upp för mina behov på ett helt annat sätt idag.
Herregud, jag skulle kunna skriva en hel lunta om mina tankar som florerat genom åren, men frågan är om någon skulle orka läsa?
Jag känner dock att jag har ett väldigt stort behov av att få slänga ut allt gammalt skit rakt ut i verkligheten.
Jag var stöddig, kaxig, ball men ingen såg den lilla flickan.....Den lilla flickan......
Den lilla flickan bor fortfarande inom mig. En flicka som jag ibland tar fram, stryker lätt på kinden och säger "Det är okej att vara ledsen......Det är okej......" Jag accepterar att hon finns där. Hon pockar på ibland och tillåter sig inte att bli tillbakatryckt längre. Jag vet att hon och jag måste enas..... Jag måste ge henne utrymme. Ge henne plats att få uttrycka sina känslor.
Jag vet.....ni kanske tycker det låter flummigt.......Men jag har genomgått en otrolig resa. En resa som inte ännu är fullbordad.
och snälla - gör inte som jag. TILLÅT dig att känna! Gråt i massor. Bli arg. Våra sinnesstämningar finns av någon anledning, för att göra såren i själen lite lättare att leva med. Att gråta utan att man vet av vilken anledning är också nyttigt, "det är nyttigt att tvätta systemet" sa en vis man till mig för en tid sedan.

Kommentarer
Postat av: Cilla

Kunde inte skrivit det bättre själv. Kul att du börjat blogga, du skriver så bra! Kram!

2011-03-29 @ 00:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0