LCHF-bröd

Utgick från ett recept hos http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/ som har helt underbara recept. Modifierade receptet efter vad jag hade hemma.
4 bröd
2 ägg
1 dl laktosfri matkvarg (funkar med turkisk yoghurt)
2 msk smält smör
0,5 dl mald mandel (jag körde mandel i stavmixern, funkar lika bra)
3 msk Fibrex
3 tsk Fiberhusk
1 tsk brödkryddor
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
Rör ihop allt. Låt svälla en liten stund. Klicka ut på plåt med bakplåtspapper, 4 bröd blir lagom. Grädda i 200° i 12-15 min, tills dom får färg. Klart!
Går att frysa in och man kan stoppa dom i brödrosten för en dagsfärsk känsla.
Foto: Jag

Kommentarer
Postat av: Birgitta Höglund's Mat

Hej Ulrika. Tack för både fint beröm och länk :)

Ditt bröd ser ut att ha blivit väldigt bra också. Ska titta runt här inne lite mer nu och se vad du har för spännande att bjuda på.

Ha en trevlig helg.

2011-04-02 @ 09:48:47
URL: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0