GODIS!!!

Yeeeeeey tänkte jag när jag vaknade i morse. Solsken, det är påskafton och man får äta GODIS! YEEEEY!

När affären öppnade åkte jag ned och köpte godis....MUMS, tänkte jag.....Men alltså, den här underbara känslan av att trycka i sig en massa godis finns inte längre. Visst det smakar väl rätt så gott, men inte mer än så! Har ätit typ en näve godis och magen protesterade ganska fort. Jag sitter nu här med uppsvälld mage samt ont i densamme. Varför skulle jag äta godis överhuvudtaget?

Jo, för att jag FICK göra det idag!

Dröjer nog länge tills jag äter godis igen. Isch! Dessutom får man en konstig beläggning på tänderna när man äter godis.

Har man inte ätit godis på 6 veckor så behöver man nog inte gör det alls! jag har alltså kört LCHF i 6 veckor och jag är piggare än jag varit på VÄLDIGT länge. Numera går jag upp typ kl 07.30-08.00 och det är inget konstigt i det. Tidigare har jag lätt kunnat sova hela fm. Känner mig starkare i kroppen.

Men det klart, nu får ju kroppen näring av allt smör, grädde och ägg mm. Istället för all skit den fått via lightprodukter tidigare. :)

En dagsmeny kan se ut så här:

Frukost
Äggröra gjord på 2 ägg, ½ dl grädde, salt + peppar och steks i ungefär 20 g SMÖR.
3-4 skivor falukorv med endast 4-4½ kh/100 g
3 cocktailtomater

Lunch
Tjaaa det varierar såklart men kan t ex bestå av köttfärsbiffar stekta i smör, blomkålsmås och sallad.

Mellanmål
t ex
Ostrullar med smör
En sked philadelphiaost
Något slags LCHF-bröd


Middag
T ex zucchinigratäng med grädde, keso och lite sallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0