LCHF - Kladdmuffins

Gjorde ett försök till lite klaffmuffins med cappucinofrosting och jag tycker så här efteråt att man kan ta vispad grädde ovanpå istället. Men smaken är som baken så jag lägger ut receptet här.

Muffins
100 gr smör
½ tsk vaniljpulver
0,75 dl grädde
100 gr mörk choklad
½ tsk bakpulver

Frosting
100 gr rumstempat smör
0,5 dl valfritt sötningsmedel
2 msk kallt kaffe
3 msk vispgrädde
½ tsk vaniljpulver
1 tsk sötningsmedel

Vispa äggen så fluffigt det går. Smält smör i micron (1 min) och bryt ned chokladen i smöret tills chokladen smälter. Ha i grädde + vaniljpulver i äggsmeten och tillsätt sedan chokladen/smöret. Rör runt. Grädda i 175° i 8 min.

Frostingen: Rör det rumstempererade smöret tillsammans med alla ingredienser. Tyvärr kan smöret och kaffet skära sig lite men det är bara att hälla bort vätskan som blir och använda själva smöret. :)

Låt muffinsarna svalna innan frostingen breds eller spritsas på!!!! (för det tänkte inte jag på....och smöret smälte ju...hahahahahaha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0