Det virvlar snö!

VEM är ansvarig för snön idag? *blänger* Nog för att snö är vackert men jag hade beställt strålande sol idag! Jag har jobbat hela helgen och jag måste verkligen tacka för att jag har trevlig helgkollega som lättar upp det hela. :D Tack för det Pamela!!!

Igår kväll när jag gick av mitt pass kl 21.30 slog det mig att jag faktiskt inte varit särskilt besvärad av min rygg under helgen!! HALLELUJA-moment! Fråga mig inte varför det var så för jag vet faktiskt inte, dock har jag varit duktig på att smärtstilla min kropp i förebyggande syfte. Detta gör ju att kroppen slipper stressen och man bryter cirkeln något. Nu är det ju inte så att 2 Alvedon och 1 Ipren hjälper något särskilt men det tar i alla fall udden av den värsta smärtan. Varje dag när jag kommer till jobbet så börjar jag med att stoppa i mig det. Tidigare har jag kört på racet att "det ska nog gå ändå", "jag får härda ut", vilket gjort att min kropp säkerligen blir mer spänd än den behöver!! Så jag kommer fortsätta med denna "kur" ett bra tag framöver och hoppas, hoppas, hoppas att det längre fram inte ska behövas!

En annan positiv grej jag upplevde igår var att kliva in i ett nystädat hem när jag kom hem!!! Mannen hade dammsugit och torkat golvet på nedervåningen. Tack för det Bagus!



Det är konstigt hur ens "mind & body" kan längta så fruktansvärt efter något. Det riktigt rev i min kropp igår efter att få åka ut i skogen. Ja det är sant - rev! hahaha.....Så nu ska jag packa ihop alla hundarna och bege mig ut i skogen - fastän det inte är sol ute! Men idag har jag sol i sinnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0