slide show

Före- och efterbild

Det är alltid kul att redigera foton och här kommer "receptet" på hur jag fixade ordning denna bild.

Så här såg bilden ut direkt från kameran. Jag fotar i RAW vilket betyder att jag gör efterbehandlingen själv efteråt och kameran lägger inte på något själv som den gör när man fotar i JPEG. Bilden nedan är grådassig och tråkig - men har potential! :D

 

Jag började med att räta upp bilden något och ökade kontrasten något.

Sedan gjorde jag en lagermask med Hue/Saturation och ändrade Hue till -5 och Saturation till +38 och målade sedan fram husets röda puts och alla fönster. Till sist lade jag på lite extra skärpa och mitt slutresultat blev så här!

 

 

Är det något ni undrar så fråga på!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0